Educació primària
En aquesta etapa, dels 6 als 12 anys, la formació de la personalitat i els aprenentatges es plantegen de maneres diferents; partint de les necessitats i inquietuds individuals i de grup, tenint en compte el que passa al nostre entorn.
A partir d’un fet, d’una notícia, d’una exposició, es desenvolupa un projecte interdisciplinari que ajuda els infants a comprendre la realitat i a adquirir estratègies d’aprenentatge que perfeccionaran durant l’etapa i que els serviran per abordar nous reptes i els despertaran noves incògnites.
Eixos de primària
Un procés en contínua evolució
Projectes de treball
Oralitat i comunicació
Interrelació entre cursos
Àmbit científic
Llengües estrangeres
Projectes de treball
Projectes de treball
- Les preguntes obren els nostres projectes de treball i són el motor de la recerca.
- L’aula és un espai per conversar, investigar, relacionar, contextualitzar els interrogants, donar sentit al món que ens envolta i representar el coneixement.
![1ProjectesVillena-114 1ProjectesVillena-114](https://villena.cat/wp-content/uploads/elementor/thumbs/1ProjectesVillena-114-ps2x1erdtwyvrx82zxn4zwicsc2t7vvjw75lb9ob6o.jpg)
Oralitat i comunicació
Oralitat i comunicació
- El català com a llengua vehicular.
- Anglès: interioritzem l’ús d’aquesta llengua estrangera dins i fora de l’aula. Ioga en anglès i desdoblaments de grup a partir de 4t de primària.
- Francès: A partir de 5è de primària treballem situacions de comunicació del dia a dia i descobrim aspectes de la cultura francòfona.
![2OralitartVillena-112 2OralitartVillena-112](https://villena.cat/wp-content/uploads/elementor/thumbs/2OralitartVillena-112-ps2x4o97k7fq36hexufi5kuz1hzoy1u00cpaauu3kw.jpg)
Interrelació entre cursos
Interrelació entre cursos
- Tutoria de lectura – 1r i 4t
- Tutoria d’escriptura – 2n i 6è
- TEI– 3r de primària i 5è
![Villena-109 Villena-109](https://villena.cat/wp-content/uploads/elementor/thumbs/Villena-109-ps2wqt4wr6ggu8mewcolvkt7lwbsersj3qaggxe5cw.jpg)
Àmbit científic
Àmbit científic
- Més que mates: Discurs matemàtic com a motor de reflexió. Pas de la manipulació a l’abstracció.
- Robòtica: llenguatge computacional i programació afavorint així el pensament abstracte o l’algorítmic.
- Projecte laboratori.
![Villena-181 Villena-181](https://villena.cat/wp-content/uploads/elementor/thumbs/Villena-181-ps19qv1lu2xmmhrv99iuqjr544zpg9vbr62nual95s.jpg)
Llengües estrangeres
Llengües estrangeres
- Interioritzem l’ús de la llengua anglesa dins i fora de l’aula.
- Una hora de ioga en anglès a 1r i 2n de primària.
- A partir de 3r de primària desdoblem els grups d’anglès per treballar d’una forma més individualitzada amb els alumnes.
- Francès: a partir de 5è de primària treballem situacions de comunicació del dia a dia i descobrim aspectes de cultura francòfona.
![Villena-62 Villena-62](https://villena.cat/wp-content/uploads/elementor/thumbs/Villena-62-pxging2m9yf17w7gyy64i4zrza5sleg5xryubesl28.jpg)
Actualitat de l’etapa
Últimes notícies de Primària