Educació secundària
Donem eines perquè l’aprenentatge dels sabers i procediments, permetin un bon nivell competencial.
El benestar emocional en l’adolescència és clau pel bon desenvolupament personal i acadèmic de l’alumnat, per això ens centrem en fer un seguiment acurat i una orientació vital. El desdoblament de les matèries troncals (català, castellà, matemàtiques i anglès) beneficia el ritme de treball, i la proximitat amb l’alumne.
El vincle entre professorat i alumnat és un dels aspectes més rellevants de l’etapa a l’escola, aconseguint la confiança i la coneixença necessària per vetllar per una orientació completa.
Eixos d'ESO
Un procés en contínua evolució
Aprenentatge
Benestar emocional
Oralitat i comunicació
Àmbit científic
Llengües estrangeres
Aprenentatge
Aprenentatge
- Estudi de dues llengües estrangeres: Anglès i Francès.
- Participació de l’alumnat en dinàmiques col·lectives i autònomes de celebracions escolars.
- Aprenentatges basats en situacions i reptes de l’actualitat.
- Desdoblament de grup a les matèries de Català, Castellà, Anglès i Matemàtiques.
- APS (aprenentatge i servei): col·laboració amb entitats del municipi.
- Respecte per la tradició cultural, tant científica com humanística.
Benestar emocional
Benestar emocional
- Tutor que acompanya l’adolescent en un període de canvis emocionals i de creixement de la identitat.
- Suport de l’equip de psicologia tant per a alumnes com per a famílies.
- Escola mediadora: formació d’alumnes en la gestió de conflictes de forma empàtica i assertiva.
- Pla d’orientació i assessorament integral dels 12 als 18 anys.
Oralitat i comunicació
Oralitat i comunicació
- El català com a llengua vehicular.
- Biblioteca escolar com a centre neuràlgic de la cultura i els sabers.
- Lectura com a matèria transversal i clubs de lectura a tots els cursos.
- Conversa i debat a l’aula per tal de potenciar l’esperit crític i l’argumentació.
- Teatre musical per potenciar l’oratòria i l’expressivitat.
Àmbit científic
Àmbit científic
- Aprenentatge especialitzat: pràctiques de laboratori.
- ARDUINO (simulacions d’aparells domòtics, alarmes de moviment i de gas, sensors d’aparcament de vehicles, sensors de llum…), programació de plaques electròniques, robot evita obstacles, disseny d’objectes en 3D, disseny vectoritzat, disseny de pàgines web…
- Especial esment a l’ús de les xarxes socials, els mòbils, xatejar, els jocs en línia i l’exposició pública de les dades personals.
Llengües estrangeres
Llengües estrangeres
- Aprenentatge progressiu de l’anglès per aconseguir que els nostres alumnes assoleixin un nivell alt, especialment en l’aspecte comunicatiu i d’ús.
- Desdoblem en dos grups els alumnes de cada curs, amb la intenció d’afavorir l’aprenentatge oral.
- Una hora a la setmana de conversa en anglès amb una mestra nativa.
- Francès: a 1r i 2n d’ESO fem una hora setmanal on treballem situacions de comunicació i ús de la llengua. A 3r i 4t d’ESO es converteix amb una assignatura optativa de tres hores setmanals. També a partir de 3r d’ESO tenim un taller optatiu per preparar el primer i segon nivell del DELF.
Actualitat de l’etapa
Últimes notícies d'ESO